Mindenki szokott és tud is “Facebookozni”, szóval egyáltalán nem lehet bonyolult egy Facebook üzleti oldal létrehozása a vállalkozásod számára. Lehet, hogy te is ezt gondolod. Ennyire azért nem egyszerű a helyzet. Mielőtt adunk neked egy-két tippet, azért gondoltuk át közösen, hogy miért is van szükséged neked is egy Üzleti profilra a Facebook rendszeren?
Legelőször is, mert ott van mindenki. Nyilván ez egy kicsit túlzás, de tény, hogy a cég által kiadott adatok alapján 1,785 milliárd aktív (akik naponta belépnek) felhasználója van a Facebooknak (Forrás: HVG).
Mit jelent ez neked, vállalkozónak? Ott kell saját vásárlói közösséget építeni, ahol könnyen eléred a vásárlóidat, tudsz velük kommunikálni és a hirdetéseid is célt érnek. Szóval megérkeztünk: Facebook üzleti oldal.
Ez a bizonyos céges oldal egészen más funkciókkal és beállításokkal bír, mint a személyes profil és a megfelelő kezelése a hatékony ügymenet része kell, hogy legyen. Leginkább ezért más, mint a személyes profil.
Cégünk már a megalapítása óta foglalkozik közösségi média-jelenlét megtervezésével, teljes Facebook stratégia kialakításával, koordinálásával, így a csapatnál jelentős tapasztalat gyűlt össze a Facebook oldalak kezelésével kapcsolatban is. Összegyűjtöttóük a leghasznosabb tippeket, tanácsokat, amiket érdemes figyelembe venni egy üzleti Facebook oldal kialakításakor.
1. Válaszd ki a megfelelő kategóriát!
Amikor üzleti Facebook oldalt hozol létre, az első lépések egyike, hogy el kell döntened, milyen kategóriába tartozik az oldalad. Nagyon fontos, hogy a megfelelő kategóriát válaszd ki, mert egyes kategóriák esetén extra lehetőségekhez férhetsz hozzá. Ha például éttermed van, akár a menüt is megjelenítheted vagy lehetőséged van az azonnali becsekkolás felkínálására is.
2. Töltsd ki az adatlapot!
Nagyon sokan használják a Facebookot arra, hogy innen tájékozódjanak céged termékeiről, szolgáltatásairól, hogy megkeressék elérhetőségeidet (telefonszám, email cím), hogy elérjenek téged. Ha ez a felület nincs kitöltve vagy hiányos, akkor egyrészt nem kelt az érdeklődőben rögtön bizalmat, másrészt lehet, hogy így maradsz le egy potenciális üzletről.
3. Állítsd be a vállalkozás nevét!
Amikor létrehozod a profilt, akkor a Facebook egy kódot rendel az oldaladhoz. Ez jelenik meg a címben is, ami nem néz ki jól ha meg szeretnéd osztani. Lehetőség van ennek megváltoztatására. Ha egyedivé teszed, egyrészt lerövidíted, így a link alapján is jobban felismerhetővé válik a céged.
4. Facebook üzleti oldal összekötése más rendszerekkel
Ha van céges weboldalad, akkor mindenképp tüntesd fel az elérhetőségek között (egyedi weboldal létrehozásával hatványozottan fel tudod javítani céged online jelenlétét – ha nem tudod, hogyan állj neki, keress minket bizalommal és segítünk!), de a borítókép alatti részen azt is beállíthatod, hogy a látogatók akár közvetlenül átklikkelhetnek a weboldaladra. Ha van Instagram fiókod, netán YouTube csatornád (természetesen a vállalkozásodnak), akkor azokat összekapcsolhatod Facebook oldaladdal. Az Instagram és Facebook összekötése azért is előnyös, mert így lehet hirdetni a Facebook oldalhoz tartozó fiókból Instagramon is. Ráadásul az Instagram Business fiók létrehozásának előfeltétele egy meglévő Facebook oldal.
5. A moderációs beállítások
A közösségi média egyik fontos eleme az interaktivitás, így számolnod kell azzal, hogy a céges Facebook oldaladon is érkeznek majd kommentek, értékelések felhasználóktól. Alapszabály, hogy egy kijelölt munkatársnak kezelnie kell ezeket a beérkező bejegyzéseket, de adódhat olyan helyzet, hogy a dedikált kolléga nem tud elég gyorsan reagálni, és az oldalon ott virít egy trágár mondat. Ezt kerülheted el, ha előre beállítod, milyen szavak felbukkanása esetén lépjen működésbe a bejegyzések automatikus elrejtése.
6. Automatikus válasz a beérkező üzenetekhez
Amint egyre többen felfedezik majd a céges Facebook oldaladat, egyre nőhet az esélye, hogy ott kapsz üzeneteket, kérdéseket. Nagyon hatékony módszer lehet a profi ügyfélkiszolgáláshoz, ha a hozzád fordulók azonnal reakciót is kapnak. És ehhez nem kell egy kollégádnak folyamatosan a Facebookot pásztáznia – elég, ha beállítasz egy automatikus válaszüzenetet. Ebben célszerű feltüntetni, hogy köszönitek a megkeresést, hamarosan válaszolni fogtok. Ha van olyan terület, amiről tudható, hogy amiatt gyakran próbálnak kapcsolatba lépni veletek az emberek, például hogy megkérdezzék valaminek az árát vagy bejelentkezzenek egy adott időpontra, akkor az automatikus üzenetben lehet utalni azokra a lehetőségekre (weboldal linkjét elhelyezni, időpontfoglaláshoz használt telefonszámot megadni), amelyek gyors megoldást jelenthetnek az érdeklődő számára.
7. Adj teret a visszajelzéseknek, értékeléseknek – de nagyon fontos, hogy monitorozd is őket!
A legjobb reklám lehet a vállalkozásod számára, ha az elégedett ügyfelek ajánlanak mások számára. Erre a Facebook nagyon jó lehetőséget biztosít, csillagokkal és szöveges értékeléssel kifejthetik véleményüket a felhasználók. Ez a fajta visszajelzés nagyon pozitívnak tűnik mindaddig, míg nem üti fel a fejét egy negatív vélemény – és ez sajnos előfordulhat, bármennyire is törekszel mindenkinek a legjobbat nyújtani. Ilyen esetben fontos, hogy udvariasan reagálj az észrevételre, így ugyanis nem csupán a negatív vélemény marad elérhető a nagyközönség számára, hanem a cég álláspontja is.
Az oldal beállításainál kiválaszthatod azt a lehetőséget is, hogy az oldalra csak az admin helyezhessen el bejegyzést vagy bárki számára nyitott a lehetőség. Érdemes végiggondolni, milyen előnyökkel és kockázatokkal jár, ha a felhasználók szabadon posztolhatnak az oldaladra – lehet, hogy elárasztanak csodás fotókkal, amit nálatok készítettek, de lehet, hogy az ügyfélszolgálatra tartozó kérdésekkel bombázzák az üzenőfalat vagy épp panaszkönyvnek használják azt.
8. Állítsd be a számodra ideális lapfüleket!
Fontos az oldalad témájához igazítani azt is, hogy milyen lapfülek jelennek meg az oldalsó sávban. A Facebook felkínál egy alapértelmezett beállítást, amit a kategóriádnak megfelelően jelöl ki, de ezt tudod variálni. A beállításokon belül meghatározhatod, hogy mi kerüljön a lapfülekre és mi ne. Például ha nem túl valószínű, hogy valaha is a Facebookon keresztül keresne a vállalkozásod új munkatársat, akkor felesleges szerepeltetni az „Állások” lapfület.
9. Működtesd folyamatosan Facebook üzleti oldalad!
Ne. elég, hogy létrehozod az oldalt. Ezt életben is kell tartani! Ez heti sok-sok munkaóra lehet, főleg ha magas szintre emelted az oldalad működtetését. Megoszthatsz tartalmakat, új termékeket mutathatsz be, akciókat oszthatsz meg, bemutathatod cégedet „működés közben”, kollégáidat is bemutathatod a leendő vagy meglévő ügyfeleknek, stb. Számos olyan lehetőség van, amivel igazán hatékonyan kiépítheted a követők táborát, akik majd lelkes vásárlóid, ajánlóid lesznek. Nyilván dönthetsz úgy, hogy megcsinálod magad, de megbízhatsz szakértőt is az oldal kezelésével is. Ez leveszi a válladról ezt a munkát és te ebben az időben azt csinálhatod, amihez igazán értesz, a vállalkozásod menedzselésével.
Nagy tapasztalatunk van abban, hogy partnereinkkel megtervezzük az online jelenlétüket és hatékonyan működtessük az online platformokat, így ha rábíznád ezt a feladatot valakire, keress bátran minket.