fbpx

10 ütős ötlet az igazán hasító Facebook marketinghez

A Facebook marketing nem egy kőszikla, ami stabil, biztos és úgy igazából nem is sérülékeny - inkább egy olyan masszív épületre gondoljatok, ami sok-sok építőkockából áll és gyakorlat kell hozzá, hogy minden megfelelően a helyére illeszkedjen. Szeretnénk egy-két olyan ötletet adni neked, ami segíthet a célod elérésében.

A Facebook marketing nem egy kőszikla, ami stabil, biztos és úgy igazából nem is sérülékeny – inkább egy olyan masszív épületre gondoljatok, ami sok-sok építőkockából áll és gyakorlat kell hozzá, hogy minden megfelelően a helyére illeszkedjen. Szeretnénk egy-két olyan ötletet adni neked, ami segíthet a célod elérésében.

1. Mindenképpen használnod kell képeket, videókat és élő közvetítést is. Ne feledd, a cél minél nagyobb aktivitás, interakció elérése!

Azt nem tudom, mióta nyomod a Facebookot, de elmondom neked, hogy nagyon sokat változott az elmúlt időszakban a hírfolyam. Egyre inkább a képes, videós tartalmak mozgatják meg az embereket, ezekkel lehet leginkább aktivizálni őket. Változnak a felhasználók szokásai, szóval neked is úgy kell alakítani az oldaladat és megjelenéseidet, hogy több reakciót válts ki belőlük.

HoriWebSolutions Instagram

Egy nagyon érdekes szabályszerűség figyelhető meg a multimédiás tartalmak esetén is. Igaz, hogy viszonylag kevesebb az elérés, kevesebben találkoznak vele, ennek ellenére sokkal inkább be lehet őket vonni a kétoldalú kommunikációba, nem csak hozzászólnak, de párbeszédek is alakulhatnak ki. A megosztások és like-ok is sokkal gyakoribbak.

2. Nagyon nagy aktivitásra van szükség és ráadásul folyamatosan, újra és újra.

A tartalmak készítése nem egyszerű feladat, főleg, ha abban a mennyiségben és minőségben akarjuk készíteni, ami hosszú távon biztos sikerhez vezet. Egy vállalkozásnak nem egyszerű a napi tevékenysége mellé beépíteni a különböző bejegyzések, tartalmak gyártását (ráadásul úgy, hogy az első időszakban szemmel látható eredmény nincs is). Azt szoktam javasolni, hogy a tartalmak kb 10%-a legyen csak kvázi hirdetés!

Hidd el, nagyon fontos az állandó tartalom megosztás! Ez kell hozzá, hogy folyamatosan “szem előtt” legyél. Átlagosan heti 10-15 bejegyzés az alap, szerintem! Szóval érdemes erre külön erőforrást csoportosítani vagy kiszervezni a feladatot egy hozzáértő embernek, csapatnak. Hidd el, kell ennyi egy jól konvertáló Facebook oldalhoz!

3. Tegyél fel kérdést!

Mit kell elérned a kétoldalú kommunikációhoz? Minél több interakciót. Az aktivitást lefőképpen úgy lehet felpörgetni, ha kérdezel. Vannak, akiket úgy lehet megmozgatni, ha kicsit provokálod őket. Nagyon fontos, hogy legyél jelen és élj együtt a bejegyzéssel, a követőiddel. A hozzászólásra illik válaszolni és kifizetődő is. Tudod, két irányú kommunikáció! Gondolj csak bele, te kivel szeretsz beszélgetni? Akivel igazi párbeszédet tudsz kialakítani. Aki nem beszélget veled, nem válaszol a kérdésedre, semmi véleményt nem fogalmaz meg a mondandóddal kapcsolatban, azt biztos egy idő után “offolod”. Na, ez így van a Facebookon is. Ha nem válaszolsz, nem reagálsz a hozzászólásokra, előbb-utóbb nem lesznek hozzászólások.

4. Ne válaszolj mindig azonnal!

Most meg ellent fogok mondani az előző tippemnek. Tudod, ahogy megosztasz egy bejegyzést akkor ez egy élő post és elég sok embert elérsz vele első körben is. Olyan embereket, akik éppen a Face-en lógnak. Na már most: ha te is hozzászólsz, az egy életelixír. A bejegyzésedet újra életre kelted vele.

Hogy is csináld akkor jól? Egy-két hozzászólást megválaszolhatsz nyugodtan, de hagyj mindig pár hozzászólást délutánra, másnap reggelre is.

5. Időnként érdemes visszanézni a korábbi bejegyzéseket és egy like-ot dobni rá.

Ahogy az előbb is mondtam, ez igaz a kedvelésekre is! Tudod, életelixír!

6. Légy a középpontban, szóljon rólad / rólatok a Facebook oldal.

A tartalomgyártás nem egyszerű. Sokszor könnyű mások által megírt tartalmakat megosztani. De ne feledd: ez a Te oldalad, rólad kell szólnia! Saját blogbejegyzéseidről, fotóidról, videóidról, élő bejelentkezéseidről. Érdemes hetente betekintést adni a céged életébe, a mindennapokba. Az ilyen bejegyzések nem csak háttérinformációt adnak rólatok, de nagyfokú bizalmat is tudsz általuk kialakítani, akár ismeretlenül is. Sokszor egy vásárlás előtt is segít emocionális döntést hozni leendő partnereidnek. Szimpatikus vagy, vásárolni fognak!

7. Nyomj egy poént!

Szakember vagy. Nyilván szeretnéd is ezt a tudást megmutatni. Nagyon komoly, jó minőségű termékekkel foglalkozol és ezt meg is akarod mutatni. És ez jó is így! De egyet vegyél tudomásul, még ha néha keményen is hangzik: a közösségedet nem csak a száraz tények, termékelőnyök, tudásod, szakmai anyagok érdeklik. Emberek és a könnyedebb témák szabadidejükben, “netezgetés” közben sokkal jobban vonzzák őket és így természetesen a Te közösségedet is. Miért járnak az emberek a Facebookon? Mert ez egyfajta szórakozás. Ők itt időt töltenek, de nem tanulnak, nem az információéhségüket akarják alapvetően kielégíteni. A Facebookos magatartáshoz meg sokkal inkább illik egy-két humoros bejegyzés, szóval he hanyagold el!

8. Sajnos nem 8:00-16:00-ig tart a munkaidő…

A közösségi média (Facebook, Instagram) menedzselése nem klasszikus munkaidős meló. A kommunikáció folyamatos a közösséggel, szóval munkaidőben és azon kívül is kell foglalkozni vele. Attól függően, hogy kik a célcsoportod, lehet ez reggel a leghatékonyabb, de este is vagy akár minden napszakban.

Érdemes tudnod, hogy van lehetőséded időzített bejegyzésekre is. Ez egy jelentős könnyebbség, így beidőzíted a bejegyzéseket előre akár egy hónapra és ennyi. Ja, nem! Ezekre a postokra jöhetnek hozzászólások akár este, éjjel és hétvégén is.

Gondolj bele abba, mi lenne akkor, ha beidőzítenél este hatkor pénteken egy bejegyzést. Még aznap este nyolckor jön rá egy nem finomkodó, beszólós reakció. Beszól neked, leszólja a termékedet, vagy éppen a konkurencia terméke mellett érvel. Te ezt hétfőn reggel veszed csak észre. Na ez gáz, vagyis gáz lenne.

Szóval a lényeg: használj időzített bejegyzéseket, de ezeket kövesd folyamatosan, munkaidőn kívül is. Szerencsére a mai világban ez nem annyira teljesíthetetlen meló, hiszen ott az okostelefonod a zsebedben. És nem bonyolult a használat azon sem. Egy alkalmazás segítségével pár ujjmozdulat és figyelemmel kisérheted a kommenteket és gyorsan reagálhatsz is arra, amire egyből kell. Erre a Facebook saját alkalmazása a Facebook Business Suite (korábban Pages Manager) a legtökéletesebb.

9. Szokások, rovatok kialakítása – ami segíti a folyamatosságot és az interakciót.

Az emberek szeretik a szokásaikat. Szokássá válhat, hogy szinte már várja a keddi bejegyzésedet. Lehet, hogy akár ezekért is ellátogatnak az ügyfelek az oldaladra. Ilyen fix rovatok nagyban javítják a bevonódást, mint például:

  • Hétfő: egy előző heti sztori
  • Kedd: kvíz
  • Szerda: idézet
  • Csütörtök: szakmai bejegyzés
  • Péntek: poénos poszt

10. Mutass be ügyfeleket, sikersztorikat!

StudyOnline Facebook poszt

Beszéltünk már a bizalomépítésről. Ez az utolsó tippünk, ötletünk erre a legnagyszerűbb. Mutasd be az ügyfeleidet! Ők már elégedettek veled és Te büszke vagy rájuk és az elért eredményekre. Nevezzük ezeket egyszerűen csak sikersztoriknak. Hozz létre róluk egy sorozatot! Például a hónap ügyfele. Ennek segítségével az ügyfeleidet magadhoz láncolod azzal, hogy hirdeted őket és ráadásul mindenkinek elmondod, hogy ők a Te ügyfeleid. Megbíznak benned! Ha ők megbíznak benned, akkor leendő ügyfeleid is nyugodtan megbízhatnak. Ezzel egy pozitív spirált tudsz elindítani.

Ne feledd, a fentiek olyan tippek, melyekkel ingyenesen tudsz tartalmakat megosztani. Nagyon fontos olyan marketingstratégiát kialakítanod, amiben nagyon nagy helye van a fenti bejegyzéstípusoknak. A többi már hirdetés, de azokról majd máskor!

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Ez is érdekelhet

Kapcsolódó cikkek

SEO - keresőoptimalizálás

Technikai SEO alapok

Mai cikkünkben a technikai SEO-ról fogunk írni. A technikai SEO célja, hogy honlapunkat olvashatóvá, értelmezhetővé tegyük a keresőmotorok számára (elsősorban a Google keresőmotorjával foglalkozunk).

HoriWebSolutions notebook

Keresőoptimalizálás (SEO) alapok

Jelen cikk célja, hogy egy áttekintést adjon a keresőoptimalizálás tudományával kapcsolatban. A cikket végigolvasva nem lesz profi SEO szakember, azonban ad némi iránymutatást, merre is indulj tovább.

HoriWebSolutions blog

Érd el az ügyfeleket profi tartalmakkal!

Manapság egy valamit is magára adó vállalkozás jelen van az online térben. Nyilván szüksége is van rá, hiszen a virtuális jelenlét nélkül szinte esélytelen profitábilisan működni. Miért is mondom ezt? A legfontosabb, hogy a vállalkozásnak ott kell megmutatni magát és termékeit, ahol a vevői vannak (Facebook, Instagram, Google keresője, LinkedIn stb.).