fbpx

Google Cégem – Hogyan hozz létre új profilt?

Napjainkban egyre fontosabb egy vállalkozás számára az online jelenlét. Szinte már elképzelhetetlen egy igazán sikeres vállalkozás, ha nincs egy jól kiépített webes megjelenése. Ne feledd, hogy soha sem késő elkezdeni, főleg mivel nagyon sokan elég kezdetleges módon vannak jelen a neten, ráadásul nem is tervezték meg a cég online marketing stratégiáját.

Napjainkban egyre fontosabb egy vállalkozás számára az online jelenlét. Szinte már elképzelhetetlen egy igazán sikeres vállalkozás, ha nincs egy jól kiépített webes megjelenése. Ne feledd, hogy soha sem késő elkezdeni, főleg mivel nagyon sokan elég kezdetleges módon vannak jelen a neten, ráadásul nem is tervezték meg a cég online marketing stratégiáját. Nagyon sok lehetőség van, ami segíthet vállalkozásodnak az alábbi esetekben:

  • találjanak meg leendő, ill. már meglévő vásárlóid
  • tudjanak párbeszédet folytatni veled, sőt közvetlenül meg tudod hallgatni a vevő hangját
  • lássák elérhetőségeidet és nyitvatartásodat
  • tudjanak arcot és szaktudást társítani a céged nevéhez
  • véleményt formálhassanak a tevékenységedről
  • látható legyen az ügyfeleid elégedettsége
  • termékeid, ill. új termékek bevezetésének reklámfelülete
  • olyan felületen hirdethess, amit látnak az ügyfelek
  • megfelelően célozhass a hirdetésekkel
  • lehetőséget kapj elemzésekhez, ami segíthet a stratégiád változtatásához (ha szükséges)

Szóval ennek a legelső lépése, hogy a Google keresőmotorja rád találjon. Mit kell tenned? Regisztráld cégedet a Google Cégem adatbázisban. Ez sokkal több, mint egy egyszerű cégadatlap. Na de mire is jó, mire lehet használni?

Google Cégem kezdőoldal
  • Ez egy olyan ingyenes cégprofil, amellyel könnyen kapcsolatot tudsz tartani az ügyfeleiddel, megjelensz a Google keresésben és a térképen is el tudod helyezni vállakozásodat.
  • Olyan fotókat és ajánlatokat tudsz közzétenni a profilodban, amivel meg tudod mutatni, hogy mitől vagy különleges, miért válasszanak téged.
  • Itt lehetőséget tudsz adni az ügyfeleknek, hogy kapcsolatba lépjenek veled, legyen szó akár a telefonos elérhetőségről, üzenetről, véleményekről. Ha több kapcsolatfelvételi lehetőség van, minden esetben jótékony hatással lehet az üzleti forgalmadra.
  • Elemezheted, hogy a cégprofilodhoz milyen ügyféltevékenységek kötődnek, ez segíthet a hosszú távú stratégia megtervezéséhez.
  • Válaszolhatsz a véleményekre, ami nagyban hozzájárulhat a megbízhatóságod növeléséhez, hiszen a válaszoló cégeket a vásárlók 1.7-szer megbízhatóbbnak tartják.
  • Beszámolhatsz az újdonságokról. Új termékfotókat tehetsz közzé, új nyitvatartást adhatsz meg, pl. karácsonyi rendkívüli nyitvatartás.
  • Közvetlenül a profilod jelenhetnek meg a vélemények, hozzászólások.
  • A Google Cégem mobillkalmazással mindent megcsinálhatsz, amit a webes fiókodban, és még sok mást is. A fejlett funkciók segítségével könnyebben, akár útközben is elkészítheted látványos cégprofilodat.
  • Az ingyenes Google-cégprofil kiegészíti a már meglévő céges webhelyed azzal, hogy nagyobb láthatóságot biztosít neki a Google Keresésben és a Google Térképen. A cégprofilban akár a webhelyre mutató linket is elhelyezhetsz.
  • Akár otthonról dolgozol, akár egy bizonyos szolgáltatási területen tevékenykedsz, megjelenítheted a vállalkozásod adatait a Google oldalain – az üzlethelyiség konkrét címével vagy anélkül.

Google Cégem regisztráció

A Google Cégem használata teljesen ingyenes, mint sok más Google szolgáltatás. A regisztrációhoz nem kell más, mint egy Google fiók, és pusztán néhány adat:

  • Cég neve
  • Ország
  • Pontos címadatok (irányítószám, város, utca házszám)
  • Telefonszám
  • Weboldal címe
  • Szolgáltatás kategóriája
  • Az ügyfeleknek szállít-e árut vagy sem

A regisztrációt ezen a linken lehet elvégezni (1-2 perc alatt). Amikor elkezdjük beírni a vállalkozásunk nevét, a Google már általa ismert cégeket kínál fel, így könnyen elképzelhető, hogy vállalkozásunk már szerepel a Google rendszerében. Ebben az esetben, a cég kiválasztása után, automatikusan kitölti azokat az adatokat, amelyeket már ismer (vállalakozás neve, címe, telefonszáma, weboldal címe). Az adatok megadása után, a második oldalon egy összefoglalót kapunk, ahol lehetőség van kapcsolattartó név megadására is (tipikusan nagyobb cégek esetében jön jól). Erre azért van szükség, mert az elmúlt években számos visszaélés történt. A Google így bizonyosodik meg arról, hogy a megadott cím valós adatokon alapszik. A véglegesítés gomb megnyomásával el is készültünk. Tapasztalataink szerint, Magyarországon 5-10 nap alatt meg szokott érkezni a levél a hitelesítő kóddal.

Google Cégem regisztráció igazolása

A regisztrációt követően, a Google egy levelet fog küldeni a vállalkozás címére, mely 5-6 karakterből álló egyedi kódot tartalmaz. A levél megérkezését követően a fiókba belépve meg kell adnunk a kapott kódot, ami hitelesíti a létrehozott fiókot. Lehetőség van a Google Cégem fiók azonnali hitelesítésére is: ebben az esetben a következőkre kell odafigyelni: A weboldalon legyen elérhető legalább 2-3 napja az az email cím és telefonszám, amit a regisztrációkor megadunk. A Google Analytics és a Google Search Console (régebbei nevén Webmaster Tools) legyen hozzárendelve a weboldaunkhoz és ahhoz az email címhez amivel a regisztrációt is elvégezzük.

Google Cégem adatok beállítása

Bejelentkezés után a kezdőoldalra jutunk ki, mely a következőképp néz ki:

Google Cégem

A fiókhoz tartozó adatokat a következő kategóriákba sorolva láthatjuk a menüpontok alatt, amiket a kép bal oldalán láthatunk:

  • Bejegyzések
  • Információ
  • Statisztika
  • Vélemények
  • Üzenetek
  • Fotók
  • Termékek
  • Szolgáltatások
  • Webhely
  • Felhasználók

Statisztika elemzése

Egyik legfontosabb menüpontunk a Statisztika lesz, itt találunk minden adatot az elmúlt időszakról. Ellenőrizhetjük az elmúlt hét, elmúlt hónap és elmúlt negyedév adatait, különböző kategóriákba szedve. Lekérdezhetjük a keresőszavakat, melyekre a Google listázni fogja vállalkozásunkat, a keresések típusát és forrását is láthatjuk.

Google Cégem statisztika

Google Cégem bejegyzések

Egyszerűen kezelhető felület, melynek célja, hogy az üzlet szolgáltatása felől érdeklődő felhasználók tájékozódni tudjanak újdonságainkról, híreinkről, akcióinkról. A Google minta bejegyzésekkel nyújt segítséget, amik további ötleteket adnak az üzemeltetőknek. Itt a következő lehetőségeink vannak:

  • Kép feltöltése – mérete bármekkora lehet, de javasolt minimum a HD képméret (1280x720px)
  • Bejegyzés szövege – 100 – 300 szó közötti tartalom, maximum 1300 karakter
  • Gomb hozzáadása – gomb hozzáadásával a Google és a felhasználó számára segítünk megérteni, hogy milyen interakciót akarunk elérni (egyszerre egy gomb használható, melyhez meg tudjuk adni a bejegyzéshez tartozó weboldal elérhetőségét is)

Google Cégem vélemények

A vélemények menüpontban láthatjuk vállalkozásunkról kapott értékeléseket és véleményeket, amiket a vásárlóink írtak szolgáltatásunkról. Érdemes körültekintően megválaszolni ezeket a visszajelzéseket, mivel a vélemények és a rájuk adott válaszok a cégünk adatlapján mindenki számára elérhető, így ez a pont különös odafigyelést igényel. Kérjük meg ügyfeleinket, látogatóinkat, hogy mondjanak véleményt cégünkről, meséljék el másoknak is, hogyan érezték magukat, amíg velünk dolgoztak!

Google Cégem vélemény törlése

Amennyiben cégedről negatív vélemény érkezett, semmiképpen se keseredj el! Sajnos nincs arra mód, hogy a véleményt töröld, mivel egyedül a felhasználó tudja módosítani a vállalkozásra adott véleményt és pontszámot, de adhatsz egy kielégítő választ az értékelésre.

Fotók

A képek kiemelt figyelmet kaptak a Google Cégem fiókban. Azt tapasztaljuk, hogy sok vállalkozás kitölti az alapinformációkat cégükről, ugyanakkor sajnos a képekre már nem helyeznek kellő hangsúlyt. Sőt, azzal is gyakran találkozunk, hogy feltöltenek a cégükről képet, azonban a felhasználó számára azok kevés használható információval bírnak. A jól összeállított galéria az, ami segíti a felhasználót abban, hogy képbe kerüljön a szolgáltatással, és az így kapott minőséggel – ez alapján pontosan tudja, hogy hova fog érkezni és mit fog kapni a cégtől.

Google Cégem ügyfélszolgálat

Ahogy korábban említettem, a Google Cégem egy különálló szolgáltatás. Jelenleg nincs telefonos támogatás Magyarországon. Mi nem vagyunk Google alkalmazottak, a különösen bonyolult kérdéseket mi is a Google dedikált kapcsolattartójával egyeztetjük. Amennyiben további információra van szükséged, akkor ajánlani tudjuk a hivatalos oldalt vagy a Google Cégem fórumban is segítséget kaphatsz. Üzleted növekedésének kulcsa a Google Cégem fiókod lézerpontosságú beállítása. Ha segítségre van szükséged, keress minket!

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Ez is érdekelhet

Kapcsolódó cikkek

SEO - keresőoptimalizálás

Technikai SEO alapok

Mai cikkünkben a technikai SEO-ról fogunk írni. A technikai SEO célja, hogy honlapunkat olvashatóvá, értelmezhetővé tegyük a keresőmotorok számára (elsősorban a Google keresőmotorjával foglalkozunk).

HoriWebSolutions notebook

Keresőoptimalizálás (SEO) alapok

Jelen cikk célja, hogy egy áttekintést adjon a keresőoptimalizálás tudományával kapcsolatban. A cikket végigolvasva nem lesz profi SEO szakember, azonban ad némi iránymutatást, merre is indulj tovább.

HoriWebSolutions blog

Érd el az ügyfeleket profi tartalmakkal!

Manapság egy valamit is magára adó vállalkozás jelen van az online térben. Nyilván szüksége is van rá, hiszen a virtuális jelenlét nélkül szinte esélytelen profitábilisan működni. Miért is mondom ezt? A legfontosabb, hogy a vállalkozásnak ott kell megmutatni magát és termékeit, ahol a vevői vannak (Facebook, Instagram, Google keresője, LinkedIn stb.).